Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback – Znakomita wydajność: SUV i SUV coupe od Audi Sport

26.09.2019 r.

Schinznach-Bad, 26 września 2019 r. – dziś właśnie Audi Sport prezentuje nową edycję RS Q3 i poszerza swoją ofertę o zupełnie nowy model RS Q3 Sportback.

Dwa kompaktowe sportowe auta oferują wyjątkową wydajność, atletyczny design i maksymalną praktyczność.

„Pierwsze Audi RS Q3 stworzyło własny segment. Chcemy kontynuować tę historię sukcesu dzięki nowej generacji kompaktowego SUV-a o wysokiej wydajności ”- mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.

„Dzięki nowemu Audi RS Q3 Sportback, progresywnemu crossoverowi SUV-a coupé, wyznaczamy trendy i w pełni wykorzystujemy ogromny potencjał wzrostu Audi Sport.”

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback to siła i wyjątkowe osiągi. Odzwierciedla  to również ich wygląd. Błyszczący czarny grill w trójwymiarowej strukturze plastra miodu jest głębszy i wstawiany bezpośrednio do zderzaka RS z bocznymi, dużymi wlotami powietrza.

Uderzające ostrza w kształcie bumerangu w zderzaku przeznaczone są wyłącznie dla RS Q3. Geny RS pojawiają się również w płytkich szczelinach nad kratką chłodnicy z pojedynczą ramką.

Oparty na tylnej linii dach coupé RS Q3 Sportback o wysokości 1557 milimetrów jest o 45 milimetrów niższy niż RS Q3. Wznosząca się linia ramion biegnie głębiej w modelu Sportback niż w siostrzanym modelu, a tym samym wizualnie obniża środek ciężkości całego auta.  Dzięki temu jest jeszcze bardziej muskularny, a koła większe.

Tylna konstrukcja również jest bardzo mocna. Ze względu na niskie tylne okno i spojler dachowy z charakterystyczną dla RS krawędzią w błyszczącej czerni, RS Q3 Sportback wydaje się jeszcze szerszy niż jego siostrzany model.

Niska linia dachu kończy się mocnymi, płaskimi słupkami D. Dedykowany tylko do modelu RS spojler dachowy w RS Q3 podkreśla jego wysokowydajność i zapewnia lepszą siłę docisku.

Po raz pierwszy nowa generacja RS Q3 ma podwójny układ wydechowy RS z dużymi owalnymi rurami wydechowymi po obu stronach i chromowanymi panelami wykończeniowymi. Jest on umieszczony w zderzaku charakterystycznym dla RS z tylnym dyfuzorem i poziomymi ostrzami w czarnym połysku.

Wysoko wydajne SUV-y są standardowo wyposażone w reflektory LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Tylne światła są również realizowane w technologii LED.

Pięciocylindrowy Silnik o pojemności 2,5l o mocy 400 KM i 480 Nm momentu obrotowego, napęd na cztery koła quattro. Po raz dziewiąty z rzędu otrzymał nagrodę „International Engine of the Year Award”

Wielokrotnie nagradzany pięciocylindrowy silnik o niezmienionej pojemności 2480 cm3, za to  o 17% większej mocy. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w bardzo szerokim zakresie prędkości od 1 950 do 5 850 obrotów na minutę. W zaledwie 4,5 sekundy RS Q3 i RS Q3 Sportback radzą sobie z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h. Maksymalna prędkość ograniczona jest do 250 km / h, a w opcji do 280 km/h.

Jednostka 2,5 TFSI jest niezwykle kompaktowa, ma długość mniejszą niż 50 centymetrów i jest o 26 kilogramów lżejsza niż jej poprzedniczka. Skrzynia korbowa jest teraz wykonana z aluminium, co samo w sobie pozwala zaoszczędzić 18 kilogramów wagi.

W krótkiej fazie rozgrzewania po zimnym rozruchu przełączalna pompa wodna nie cyrkuluje płynu chłodzącego w głowicy cylindra - silnik 2.5 TFSI szybciej osiąga temperaturę roboczą. Zmniejsza to tarcie i obniża zużycie. 

1-2-4-5-3 - bezpośrednio sąsiadujące i szeroko rozmieszczone cylindry zapalają się na przemian. Specjalna kolejność zapłonu i nieparzysta liczba cylindrów zapewniają wyjątkowy rytm i niepowtarzalny dźwięk silnika. Układ wydechowy RS z podwójnym przepływem podkreśla charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowej sekwencji zapłonu.

Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów S, rozdział mocy między osiami, jak również selektywne sterowanie momentem obrotowym kół zapewnia zwinne i bezpieczne prowadzenie auta.

Standardowe sportowe zawieszenie RS zapewnia nadwozie o 10 milimetrów niższe niż w Audi Q3 i Q3 Sportback. Jego sportowy tuning jest podstawowym elementem gwarantującym doskonałe właściwości jezdnych. Zaadaptowany progresywny układ kierowniczy dostosowany do RS zapewnia bliski kontakt z drogą nawet w szybkich zakrętach.

Na przedniej osi konstrukcja McPherson z dolnymi wahaczami o szerokości 1590 milimetrów. Z tyłu zastosowano czteroczęściową konstrukcję o rozstawie 1583 mm. Po raz pierwszy w kompaktowym SUV-ie o wysokich osiągach Audi Sport oferuje 21-calowe koła o różnych wzorach.

Za standardowymi 20-calowymi lub opcjonalnymi 21-calowymi kołami nowo opracowany sześciotłokowy stalowy układ hamulcowy RS wykorzystuje wentylowane, perforowane tarcze 375-milimetrowe (przód) i 310-milimetrowe (tył, nieperforowane).

Zaciski hamulców standardowo pomalowane na czarno, opcjonalnie mogą być pomalowane na czerwono. Zaciski opcjonalnego, całkowicie nowo opracowanego hamulca ceramicznego RS są dostępne w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim.

Moc hamulca przedniego jest generowana przez nowo opracowany monoblokowy zacisk aluminiowy i ceramiczną tarczę hamulcową o 380 milimetrach.

Nowe RS Q3 i RS Q3 Sportback zaprojektowane są jako pełnowartościowe pięcioosobowe samochody rodzinne i pomimo swojego sportowego charakteru, oferują maksymalną codzienną praktyczność. Standardowo, tylne siedzenie można przesuwać wzdłużnie o 150 milimetrów w RS Q3 lub 130 milimetrów w RS Q3 Sportback i zmieniać nachylenie oparcia w siedmiu pozycjach. Bagażnik ma pojemność 530 litrów, a przy złożonych oparciach do 1525 litrów (Sportback: 1400 litrów).

Kiedy będzie w naszym salonie? Już w pierwszym kwartale przyszłego roku! Zapraszamy!

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Zapraszamy do nas!

Dołącz do nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!