Wprowadzenie Volkswagena ID.3 zapowiada erę mobilności.
Dlatego przekazujemy Wam najważniejsze informacje i przegląd kluczowych terminów.
A jak AC/DC
Połączony system ładowania (CCS), który jest zgodny ze standardami europejskimi i amerykańskimi, umożliwia ładowanie prądem przemiennym AC (gniazdo lub wallbox), a także prądem stałym DC (ładowanie dużej mocy). Wtyczki i kable do ładowania są zawsze zainstalowane na stałe w stacji ładującej.
Ogromna zaleta systemu Combined Charging: Wtyczka „2 w 1” - zwana Combo 2 - składa się z klasycznej wtyczki samochodowej typu 2, uzupełnionej dwoma dodatkowymi stykami DC. Elektryczne samochody można ładować za pomocą połączenia Combo 2, jak również w gniazdku AC w domu, lub w stacji szybkiego ładowania DC.
B jak Bateria (BEV)
BEV to nazwa nadawana pojazdom działającym wyłącznie na baterie. Pojazdy elektryczne zawierają co najmniej jeden silnik elektryczny jako konwerter energii i elektryczny system magazynowania energii, który można ładować zewnętrznie - akumulator. Oprócz ładowania zewnętrznego akumulator może przechowywać i wykorzystywać odzyskaną energię hamowania.
C jak Cobalt
Oprócz ochrony klimatu, dla Volkswagena ważne jest również zgodność z normami społecznymi, głównie jeśli chodzi o wymagania dotyczące zasobów dla e-mobilności - czyli w odpowiedzialnym wydobyciu kobaltu. Około dwie trzecie metalu jest obecnie wydobywane w Demokratycznej Republice Konga, a zrównoważone wydobycie w kraju rozwijającym się, powinno być dla wszystkich długoterminowym wyzwaniem.
Volkswagen zaangażowany jest w cały łańcuch wartości w inicjatywy zrównoważonego rozwoju, takie jak Inicjatywa na rzecz odpowiedzialnych minerałów (RMI) lub Global Battery Alliance Światowego Forum Ekonomicznego. Środki podejmowane w ramach inicjatyw, towarzyszą własne wewnętrzne normy i kontrole w łańcuchu dostaw, które są uproszczone dzięki większej przejrzystości zapewnianej przez bezpośrednie zamówienia materiałów.
Na przykład w ramach RMI Volkswagen pracuje nad systemem certyfikacji kobaltu w celu poprawy warunków wydobycia i śledzenia pochodzenia materiału. Grupa robocza Drive Sustainability opracowuje jednolite instrumenty monitorowania i szkolenia w zakresie zrównoważonego rozwoju dla dostawców.
Kluczowe znaczenie ma również ukierunkowana redukcja kobaltu w akumulatorze litowo-jonowym. Udział surowca ma zostać zmniejszony z obecnie 12% (udział wagowy w katodzie) do 5% w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat. Oprócz tego, Volkswagen pracuje nad rozwojem ogniw akumulatorowych wolnych od kobaltu.
Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!
Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!
U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!