Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Elektryczna mobilność od D do F

05.06.2019 r.

D jak Dekarbonizacja

Dekarbonizacja odnosi się do zmiany na taki system ekonomiczny, który w sposób zrównoważony zmniejsza lub całkowicie eliminuje emisję dwutlenku węgla (CO2). Długofalowym celem jest stworzenie globalnej gospodarki wolnej od CO2.

Według Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) sektor transportu odpowiada za około 14 procent globalnych emisji gazów cieplarnianych. Jest to jeden z powodów, dla których Volkswagen w swoich technologiach napędowych koncentruje się na e-mobilności. Od 2020 r. Nowy Volkswagen ID.3 będzie z zerową emisją CO2.

Volkswagen współpracuje z dostawcami i partnerami w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 w łańcuchu dostaw i produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Ogniwa akumulatorowe produkowane są w Europie, a do ich produkcji wykorzystywana jest energia zielona.

Fabryka w Zwickau już korzysta z energii elektrycznej produkowanej ze źródeł odnawialnych. Nieuniknione w procesie produkcyjnym emisje CO2, rekompensowane są przez certyfikowane projekty klimatyczne. Cały czas badane są dalsze możliwości dekarbonizacji.

 

E jak Ekstra dotacje

Wiele krajów na całym świecie zapewnia rządowe zachęty dla nabywców pojazdów elektrycznych (BEV i PHEV). W Niemczech wsparcie to znane jest jako Umweltbonus (premia środowiskowa), w Wielkiej Brytanii jako dotacja na samochód typu plug-in lub w Kalifornii jako program rabatowy na pojazdy w Kalifornii (CVRP).

W ten sposób rząd federalny chce zwiększyć atrakcyjność nowych pojazdów z napędem hybrydowym elektrycznym i wtykowym. Nabywcy samochodów zasilanych wyłącznie bateriami w Niemczech otrzymują wsparcie w wysokości 4000 euro, podczas gdy nabywcy hybryd typu plug-in otrzymują 3000 euro.

Najwyższa premia za zakup BEV jest obecnie przyznawana w Rumunii: 10 000 euro plus dodatkowa premia w wysokości 1500 euro za złomowanie samochodu, który ma co najmniej osiem lat. Inne kraje - takie jak np. Norwegia - wzmacniają mobilność elektryczną poprzez szereg preferencji i przywilejów.

W Polsce, 26 czerwca 2019 roku Senat przyjął zmiany w prawie, które umożliwią klientom indywidualnym ubieganie się o dofinansowanie na zakup elektrycznych i wodorowych samochodów osobowych. Uchwalona przez Senat ustawa trafiła do podpisu przez prezydenta. Projekt zakłada dopłaty w wysokości aż 37 500 zł do każdego zakupionego samochodu elektrycznego, ale jego wartość zakupu nie może przekroczyć 125 000 zł brutto. Zobaczymy jak będzie wyglądała finalnie ta ustawa.

 

F jak Fabryka

Volkswagen konsekwentnie rozwija e-mobilność. Do 2028 r. Grupa zamierza we wszystkich swych markach wprowadzić na rynek prawie 70 czystych e-modeli.

W tym celu Volkswagen pracuje z pełną prędkością, aby przekształcić swoje fabryki na całym świecie w e-produkcję. Pierwszą lokalizacją MEB będzie zakład w Zwickau: produkcja całkowicie elektrycznego ID.3 rozpocznie się tutaj pod koniec 2019 r. Zakłady w Emden, Hanowerze i Dreźnie również będą produkować pojazdy z rodziny ID.

Do 2022 roku osiem lokalizacji na świecie: w Europie, Chinach i USA będą produkować samochody elektryczne z rodziny ID.

 

 

Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!

 

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!


U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!