Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Nowy Opel Astra - aerodynamika na 6+

12.09.2019 r.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie, Opel zaprezentował nową Astrę,

a my mamy dodatkowy powód do dumy, bo nowa Astra produkowana jest w polskich zakładach Opla ulokowanych oczywiście w Gliwicach.

Auto, poprzez szereg technicznych rozwiązań nawiązuje do Insigni, a dzięki nowej karoserii jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,26 i jest to naprawdę imponujący wynik. Gorszy współczynnik ma chociażby Corolla, Focus, Hyundai, czy też Golf.

Dzięki aktywnej żaluzji, zamykającej górną, jak i dolną część osłony chłodnicy, Astra ma teraz cichsze wnętrze, silnik szybciej się rozgrzewa, a to oczywiście skutkuje lepszą dynamiką i mniejszym zużyciem paliwa.

Nowa Astra ma wskaźniki wprost zaczerpnięte z Insigni – analogowy obrotomierz, a w centrum cyfrowy prędkościomierz. Ośmiocalowy kolorowy ekran również pochodzi z Insigni i jest z nowym, bardziej intuicyjnym menu.  Nowością jest przednia kamera systemów bezpieczeństwa, rozpoznaje ona między innymi pieszych i czyta znaki drogowe.

Auto ma teraz dużo lepsze materiały wykończeniowe i bezwzględnie zyskało na samej jakości wykonania. Nie straciło natomiast na oferowanej wewnątrz ilości miejsca. Astra zawsze była przestronna, tak jest i teraz, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik ma pojemność 370 litrów i składając tylną kanapę, można go powiększyć do 1210 litrów.

Nowością, są wprowadzone przez koncern PSA trzycylindrowe silniki. Dzięki lekkiej konstrukcji kontynuują strategię odchudzania modeli Opla. Podstawową jednostką jest benzynowy 1.2 turbo generujący 110 KM (195 Nm), 130 KM (225 Nm) lub 145 KM (225 Nm) i połączony z sześciobiegową skrzynią manualną.

Alternatywę stanowi 1.4 turbo o mocy 145 KM (236 Nm), dostępny z przekładnią CVT. Ciekawe są również trzycylindrowe, nowej generacji silniki Diesla. Motor 1.5 D występuje w trzech wariantach mocy: 105 KM (260 Nm), 122 KM (300 Nm) skrzynia manualna, oraz 122 KM (285 Nm) dziewięciobiegowa skrzynia automatyczna.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Astra nie zmieniła się aż tak bardzo. Są to jednak tylko pozory, bo nowa Astra to przede wszystkim zmiany techniczne, lepsze parametry jazdy, większy komfort i zdecydowanie lepsze wnętrze.

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Zapraszamy do nas!

 

Dołącz do nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!