Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Skoda Superb Combi Laurin&Klement – szyk i elegancja

09.08.2019 r.

Czeski producent samochodów doceniany jest za umiejętność tworzenia funkcjonalnych rozwiązań oraz mistrzowskie organizowanie przestrzeni we wnętrzach swoich modeli.

Jak pod tym względem sprawdza się flagowy model producenta – Superb trzeciej generacji w praktycznym nadwoziu kombi?

Polacy pokochali Superba. Widać to na drogach i w statystykach. Liczba rejestracji z roku na rok jest coraz wyższa, a na koniec pierwszego półrocza 2019 r. model ten stał się najchętniej wybieranym samochodem segmentu D.

STYL
Z zewnątrz projektanci wykonali solidną robotę. Superb, dzięki swoim ostrym rysom, wyróżnia się na tle konkurencji i nie sposób go pomylić z żadnym innym autem. Szczególną uwagę przykuwa nadwozie kombi z mocno pochyloną tylną szybą, która nadaje flagowej Skodzie drapieżnego charakteru.

Szyku i elegancji testowanemu Superbowi dodaje topowa wersja Laurin&Klement, z kolei ekstrawagancji metalizowany lakier nadwozia – Zieleń Emerald oraz 19-calowe aluminiowe felgi Trinity z nisko profilowymi oponami w rozmiarze 235/40 R19. Taka konfiguracja modelu przyciąga oko nie tylko kierowców.

We wnętrzu już na pierwszy rzut oka czuć powiew luksusu, głównie za sprawą jasnej, skórzanej tapicerki, która w połączeniu z nietypowym kolorem nadwozia tworzy wizualną spójność. Całość podkreślają czarne wstawki w „połyskującym piano” umieszczone na kierownicy oraz przedniej konsoli. Wszystkie materiały użyte do wykończenia wnętrza są przyjemne w dotyku i sprawiają dobre wrażenie.

Bardzo wysoko oceniamy również wygodne, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu dla kierowcy. Sprawiają one, że z tego samochodu nie chce się wysiadać.

Osoby podróżujące z tyłu również zaznają komfortu, przede wszystkim dzięki sporej ilości miejsca na nogi, podgrzewanym zewnętrznym siedziskom oraz trzystrefowej klimatyzacji.

Smaczku dodaje podświetlenie ambiente, które dopiero w ciemności robi wrażenie i wywołuje efekt „Wow!”. Wszystko to za sprawą podświetlenia miejsca na nogi, podświetlenia klamek drzwi czy listew LED na desce rozdzielczej i drzwiach z możliwością ustawienia koloru oraz intensywności podświetlenia.

NAPĘD
Pod maską testowego egzemplarza Skody Superb znajduje się benzynowa, turbodoładowana jednostka 2.0 TSI, która generuje 272 KM, 350 Nm w zakresie 2000 - 5400 obr./min oraz rozpędza to rodzinne kombi do 100 km/h w 5,6 sekundy. Sportowe osiągi w tak dużym samochodzie naprawdę imponują.

Auto wyposażono również w napęd 4x4 oraz dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną skrzynię DSG, która sprawnie wachlowała biegami pozwalając tym samym efektywnie wykorzystać osiągi samochodu. Trzeba przyznać, że po wciśnięciu pedału gazu naprawdę dzieje się dużo.

Osiągi osiągami… a średnie spalanie wg producenta powinno wynieść między 8,6 a 9,0 l/100 km. W naszym teście wynik ten był nieco wyższy i wyniósł 9,7 l/100 km.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

 

Skoda Superb Combi

   

Wersja

Laurin&Klement

   

Cena bazowa wersji [PLN]

182 950

   
 

Budowa silnika/paliwo

Benzynowy, R4,

turbodoładowany

   

Silnik

2.0 TSI

   

Pojemność silnika [cm3]

1984

   

Moc [KM/obr./min]

272/ 5500

   

Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min]

350/ 2000-5400

   

Skrzynia biegów

7-stopniowa, automatyczna,

dwusprzęgłowa (DSG)

   

Napędzane koła

4x4

   

Prędkość maksymalna [km/h]

250

   

Przyspieszenie 0-100 km/h [sek]

5,6

   

Spalanie średnie wg producenta (WLTP) [l/100km]

8,6 - 9,0

   

Spalanie średnie w teście (WLTP) [l/100km]

9,7

   

 

FUNKCJONALNOŚĆ
Skoda Superb kombi jest autem, które potrafi zachwycić nie tylko ciekawą stylistyką czy komfortem podróżowania, posiada również największy bagażnik w swojej klasie (660 litrów). To więcej niż oferuje drugi w kolejności Volkswagen Passat Variant (650 litrów)

Obsługa auta jest dość intuicyjna. Co prawda trzeba poświęcić chwilę na zorientowanie się „gdzie, co i jak” przy ogromie różnych ustawień, jednak dzięki logicznemu rozlokowaniu funkcji wszystko przebiega sprawnie i bez nerwów.

Chodzi tu zarówno o przejrzenie Virtual Cockpitu (cyfrowy zestaw wskaźników zamiast analogicznych „zegarów”), który oferuje kilka różnych widoków, jak i centralnego wyświetlacza na konsoli przedniej, zawierającego m.in. multimedia, nawigację czy rozbudowane ustawienia klimatyzacji, których nie uda się zmienić przy pomocy tradycyjnych przycisków.

 

TECHNOLOGIA
Skoda Superb ma wiele nowoczesnych rozwiązań, które czuwają nad bezpieczeństwem podróżowania. Zaliczyć można do nich m.in. system Emergency Assistant, który nadzoruje kierowanie samochodem, interweniując w przypadku, gdy kierowca przez dłuższy czas nie wykazuje żadnej aktywności. Wówczas auto przejmuje sterowanie kontrolując chociażby tor jazdy za pomocą aktywnego asystenta pasa ruchu.

W ramach Emergency Assistant czuwa również aktywny tempomat, który dostosowuje prędkość do poprzedzającego samochodu, a w razie nagłego hamowania również doprowadza do całkowitego zatrzymania Superba. System Emergency Assistant początkowo wydaje sygnały dźwiękowe w celu „obudzenia kierowcy”, jeżeli to nie przynosi skutku auto wykonuje krótkie, lecz gwałtowne przyhamowanie. Jeżeli i to nie pomoże, Superb samoistnie zatrzyma się i włączy światła awaryjne informując tym samym innych uczestników ruchu o występującym problemie. System został przez nas przetestowany w bezpiecznych warunkach poza drogami publicznymi.

Ponadto auto w wersji Laurin&Klement ma wiele innych funkcji, które powinny ułatwiać kierowcy i pasażerom korzystanie z samochodu. Znajdziemy tu m.in. asystenta parkowania, asystenta manewrowania w miejscu parkingowym, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, a także automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych w reflektorach bi-ksenonowych, żeby nie oślepiać innych uczestników ruchu.

Testowy egzemplarz jest samochodem przed face-liftingiem i nie był wyposażony w matrycowe światła LED, które dostępne są w odświeżonym modelu już w standardzie od wersji Ambition.

 

JAZDA
Trzeba przyznać, że jazda Superbem w topowej wersji wyposażenia i z najmocniejszym silnikiem benzynowym to czysta przyjemność. Układ napędowy, zawieszenia i kierowniczy fantastycznie ze sobą współpracują. Auto przyspiesza bez wahania już od najniższych wartości obrotowych cały czas zachęcając do dynamicznej jazdy. Z kolei adaptacyjne zawieszenie z możliwością wyboru trybu jazdy pozwala dostosować twardość zawieszenia i siłę układu kierowniczego do jakości pokonywanej trasy.

PODSUMOWANIE
Skoda Superb jest autem o ugruntowanej pozycji na rynku i nie bez powodu jest liderem segmentu D w liczbie rejestracji od stycznia do czerwca 2019 roku (3 711 szt.). Jest wygodne, oferuje dużo przestrzeni, a w modelu kombi można pojechać na wakacje z rodziną zabierając rzeczy, które nie zmieściłyby się do innego samochodu. Z kolei wersja Laurin&Klement z mocnym benzynowym silnikiem wyzwala dreszczyk emocji, wywołując jeszcze szerszy uśmiech na twarzy kierowcy. Artykuł dzięki uprzejmości www.samar.pl

Zapraszamy do nas!

Wrażenia z jazdy gwarantowane!

 

 

Lubisz motoryzację?

Polubisz i nas!

 

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!

 

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!