Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Volkswagen ID.3 - Początek nowej ery

04.09.2019 r.

Nowy Volkswagen ID.3 sprawia, że ​​ elektryczna mobilność dostępna jest już dla wszystkich.

W przyszłym tygodniu, oficjalnie zostanie on zaprezentowany na Salonie IAA we Frankfurcie,

a pierwsze modele ID.3 na drogach pojawią się w 2020 roku.

ID.3 świętuje swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie nad Menem w dniach 12–22 września.

Jednak na długo wcześniej już wszyscy mówili o tym pierwszym wyjątkowym, wyłącznie elektrycznym modelu Volkswagena.

ID.3 zapowiada początek nowej ery mobilności - bezemisyjnej, z dużym zasięgiem, ale jednocześnie dla wszystkich przystępnej.

Tu odpowiadamy na sześć najważniejszych pytań dotyczących tego samochodu.

1. Co kryje się za tymi dwiema literami, ID?

ID. to nowa, niezależna seria produktów w portfolio marki Volkswagen. Nazwa oznacza inteligentny design, tożsamość i wizjonerskie technologie.

Podczas gdy VW Garbus mobilizował masy, a Golf w każdym nowym pokoleniu wprowadzał innowacje w klasie nazwanej jego imieniem, modele ID. sprawią, że e-mobilność stanie się atrakcyjna dla szerokiego grona klientów.

2. Co oznacza liczba „3”?

Liczba 3 ma dwa znaczenia: po pierwsze, identyfikuje ID. jako przedstawiciela segmentu kompaktowego. Wg wewnętrznej i branżowej klasyfikacji należy do trzeciej grupy aut.

Z drugiej strony ID.3 jest trzecim ważnym rozdziałem o strategicznym znaczeniu w historii marki Volkswagen, zaraz po Beetle (Garbus) i pierwszym Golfie. Liczba 3 wskazuje również na potencjał ekspansji w segmentach powyżej i poniżej niego.

3. Gdzie będzie produkowany ID.3?

Ten pierwszy model opracowany od podstaw jako auto wyłącznie elektryczne, będzie produkowane w bogatej w tradycje fabryce pojazdów w Zwickau. Zakład ten przekształca się w największą fabrykę produkcji e-mobilności w Europie. Pierwsze partie pojazdów ID. z linii montażowej zjadą już pod koniec 2019 roku.

Główne komponenty nowych pojazdów elektrycznych są opracowywane i produkowane w zakładach komponentów Grupy Volkswagen: Napęd elektryczny pochodzi od Kassel z Salzgitter. Zakład w Brunszwiku opracowuje i montuje system akumulatorów. Między innymi, elementy napędu produkowane będą równierz w fabryce Volkswagena w Poznaniu.

4. Kiedy jest premiera?

ID.3 po raz pierwszy zostanie pokazany na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie. Pierwsze pojazdy pojawią się na drogach latem 2020 r. Wszyscy zainteresowani tym niezwykłym modelem mogą się zarejestrować na dedykowanej temu stronie. Wyjątkowo skonfigurowana edycja specjalna ID.3 1ST jest ograniczona do 30 000 pojazdów.

Wszystkie ID.3 1ST są wyposażone w wydajne akumulatory o mocy 58 kWh, które umożliwiają zasięg do 420 km (WLTP). Tuż po wrześniowej prezentacji na IAA, na większości rynków rozpocznie się faza przyjmowania od klientów zamówień. Klienci będą mogli z pośród trzech wersji wyposażeniowych, wybrać tą najbardziej im odpowiadającą.

Wstępna rezerwacja jest oferowana na 29 rynkach europejskich. Najważniejsze rynki dla ID.3 w Europie to Norwegia, Niemcy, Holandia, Francja, Wielka Brytania i Austria. Podstawowy model, który będzie dostępny w późniejszym terminie, zostanie wprowadzony na rynek niemiecki po cenie katalogowej poniżej 30 000 euro. W 2020 roku marka Volkswagen planuje sprzedać w sumie około 150 000 samochodów elektrycznych, z czego około 100 000 ma opierać się na platformie MEB.

5. Jaki jest zasięg?

Volkswagen będzie oferował akumulatory o różnych pojemnościach. Jeśli właściciel ID. przywiązuje mniejszą wagę do dalekiego zasięgu - na przykład dlatego, że głównie podróżuje po mieście i jeżdzi tylko na krótkich dystansach - wystarczy akumulator o niższej zawartości energii. To sprawia, że ​​samochód jest tańszy. Model podstawowy ID.3 będzie kosztować poniżej 30 000 EUR.

Ten, kto często jeździ na duże odległości, wybierze większą baterię. To sprawia, że ​​zakres możliwości jazdy jest szerszy. W zależności od akumulatora i typu pojazdu maksymalny zasięg wynosi od 330 do 550 kilometrów (wg. WLTP). Volkswagen zaprojektował również akumulatory o mocy ładowaniai aż 125 kW – są to wartości, których nigdy wcześniej nie osiągnięto w segmencie modelu ID.3.

6. Czy będą inne modele z rodziny ID.?

Do 2025 roku marka chce być światowym liderem z ponad 20 całkowicie elektrycznymi modelami i ponad milionem sprzedawanych rocznie elektrycznych pojazdów wykorzystujących również New Connected.

Oprócz ID.3, Volkswagen opracował już całą serię modeli z rodziny ID. dedykowanych różnym grupom docelowym. Podobnie jak ID.3, te pojazdy koncepcyjne będą w pełni elektryczne, wydajne i lokalnie wolne od emisji.

Volkswagen ID.CROZZ:

Crossover ID.CROZZ charakteryzuje się przejrzystym i mocnym designem. Dzięki kompaktowemu napędowi elektrycznemu i zintegrowanym z podłogą akumulatorom litowo-jonowym, ultranowoczesny wygląd SUV-a kontynuowany jest również w jego środku. Efektem tego jest tak zwana „otwarta przestrzeń”, koncepcja przestrzeni przypominająca salon z czterema osobnymi siedzeniami.

Volkswagen ID.VIZZION:

ID. Vizzion to wizja luksusowej limuzyny Volkswagena, która inteligentnie łączy progresywny design z pionierską technologią.

Volkswagen ID.BUZZ:

ID. BUZZ - Volkswagen wprowadzają na rynek legendarnego Bulli - z najbardziej zaawansowaną technologią i elastyczną koncepcją przestrzeni, a wszystko dla maksymalnej swobody kierowcy i pasażerów.

Volkswagen ID.ROOMZZ:

ID. ROOMZZ to wielozadaniowy SUV. Dostosowany w równym stopniu do rodzin, jak i do firm. Na rynek zostanie wprowadzony w 2021 roku.

Witamy w przyszłości!

 

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Zapraszamy do nas!

 

Dołącz do nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!