Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Audi RS6 Avant: Czy to jest właśnie DNA Audi Sport?

21.08.2019 r.

Rok 2020, Audi rozpocznie od naprawdę mocnego tupnięcia! Na rynku pojawi się RS6 Avant!

Audi Sport właśnie pokazało czwartą już generację modelu RS6 Avant, ale tym razem w połączeniu z łagodną hybrydą V8 o mocy aż 591 KM.

To bardzo gorące kombi jest jednym z sześciu nowych modeli Audi Sport, które niebawem mają pojawić się w salonach, w tym między innymi też SUV-y RSQ3 i RSQ8.

Kierownik projektu Michael Binder powiedział, że RS6 Avant reprezentuje „DNA Audi Sport”. Model czwartej generacji został gruntownie przerobiony w stosunku do A6 Avant, aby w ten sposób zaprezentować najnowszy język stylistyczny działu samochodów wyczynowych Audi.

Jedynymi panelami nadwozia przeniesionymi ze standardowego A6 są przednie drzwi, dach i pokrywa bagażnika. Cała reszta to konstrukcja unikatowa tylko dla modelu RS. Nowe panele sprawiają, że nadwozie jest o 80 mm szersze niż standardowe A6, które mierzy 1886 mm.

Zmodernizowany przód zawiera nową maskę z „kopułą mocy” i cieńsze reflektory zaczerpnięte z A7. Przednia osłona chłodnicy w błyszczącym czarnym kolorze jest zaprojektowana wyłącznie dla modelu RS, a wloty powietrza wbudowane w przedni zderzak stylizowane są na wzór modelu R8. Po raz pierwszy logo Audi jest dostępne jako część pakietów stylizacji w kolorze czarnym.

Dostępne są progi boczne i spoiler dachowy charakterystyczny dla RS, a specjalnie zaprojektowany tył zawiera śmiały dyfuzor i podwójne owalne rury wydechowe.

Wewnątrz, skórzana sportowa kierownica wyposażona jest w aluminiowe manetki RS, a sportowe siedzenia pokryte są skórą i Alcantarą.

Binder powiedział, że celem było „zapewnienie maksymalnej wydajności bez żadnych kompromisów”, co znajduje odzwierciedlenie w 565-litrowym bagażniku, niezmienionym w stosunku do standardowych A6, który powiększa się do 1680 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach 40/20/40.

Podobnie jak w poprzedniej generacji, nowy RS6 napędzany jest 4-litrowym silnikiem benzynowym z podwójnym turbodoładowaniem TFSI o pojemności 4,0 litra, teraz jednak dodatkowo wzmocnionym przez układ hybrydowy. Dzięki temu, układ napędowy wytwarza 591 KM - w porównaniu z 552 KM w poprzednim modelu.

Nowy RS6 Avant przyspiesza 0-100 km/h w 3,6 sekundy. Regulowana prędkość maksymalna do 250 km/h może zostać zwiększona do 280 km/h lub do ponad 310 km/h, odpowiednio z opcjonalnymi pakietami Dynamic i Dynamic Plus.

W standardzie moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła, z podziałem 40/60 pomiędzy przednią i tylną oś, poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która ma opcję uruchamiania i selektywną kontrolę momentu obrotowego.

Funkcja Drive Select zyskuje konfigurowalne tryby RS1 i RS2, które są aktywowane przyciskiem „Tryb RS” umieszczonym na kierownicy. Oprócz dostosowania silnika i szybkości reakcji na polecenia, umożliwiają one także tworzenie niestandardowych informacji w systemie Virtual Cockpit.

RS6 standardowo montowany jest na 21-calowych kołach, z opcjonalnymi 22-calowymi kołami, a adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie oferuje już w standardzie. RS6 jest o 20 mm niższe w porównaniu do standardowego modelu A6 i jest obniżany o dodatkowe 10 mm powyżej prędkości 120 km/h. Sportowe zawieszenie z dynamiczną kontrolą jazdy jest opcjonalne. Standardowe stalowe hamulce można ulepszyć do tarcz ceramicznych.

Jaka będzie cena tego wyjątkowego modelu w polskich salonach?

U nas wszystkiego się dowiecie!

 

Lubisz motoryzację?

Polubisz i nas!

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!