Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Czy samochody nie będą miały już lusterek?

20.07.2019 r.

Czy samochód może nie mieć zewnętrznych lusterek?

Taki samochód wyglądałby chyba co najmniej dziwnie na drodze.

A jednak...

Wprawdzie już wcześniej różne marki eksperymentowały w tym temacie, ale dopiero w Audi w modelu e-tron technologia ta doprowadzona została do perfekcji.

Chcecie wiedzieć więcej?

Zapraszamy do przyszłości!

Przedstawiamy Autdi e-tron:

Na zewnątrz, w miejscu tradycyjnych lusterek znajduje się kamera o rozdzielczości 1280 x 1080 pikseli. Jasność obrazu jest automatycznie dostosowywana do warunków atmosferycznych, funkcja ogrzewania chroni kamerę przed zaparowaniem lub zamrożeniem.

W porównaniu do tradycyjnych lusterek, wirtualne lusterka zewnętrzne zmniejszają szerokość Audi e-tron o aż 15 centymetrów.

Wewnątrz samochodu przetworzone obrazy z kamery wyświetlane są na wyświetlaczach OLED o wysokim kontraście. Mają one przekątną 7 cali, rozdzielczość 1280 x 800 pikseli, automatyczną regulację jasności i technologię czujnika zbliżeniowego.

Jeśli kierowca przesunie palec w kierunku wyświetlacza, aktywowane zostaną symbole, za pomocą których może on zmienić położenie obrazu. Funkcja przełączania umożliwia kierowcy dostosowanie wirtualnego lusterka również po stronie pasażera.

Dzięki zaawansowanemu przetwarzaniu obrazu, wyświetlacze zapewniają w niektórych sytuacjach znacznie lepszy obraz niż tradycyjne lustro, na przykład w bezpośrednim świetle słonecznym.

Lusterka dostosowują się automatycznie do trzech warunków jazdy: autostrady, skrętu i parkowania.

Widok autostrady pojawia się, gdy kierowca jedzie z prędkością powyżej 90 km, a dane nawigacyjne podają, że pojazd jest na autostradzie. Pole widzenia jest zmniejszone, dzięki czemu kierowca może lepiej oszacować prędkość podczas szybkiej jazdy - inne pojazdy stają się wtedy większe na wyświetlaczu.

Jeśli kierowca zasygnalizuje kierunkowskazami zamiar skrętu lub zmiany pasa, widok wskaźnika rozszerza szczegół obrazu po odpowiedniej stronie. To zmniejsza martwy punkt.
Jeśli kierowca wybierze bieg wsteczny, na wyświetlaczach pojawia się obraz powierzchni wokół samochodu – jest zdecydowanie lepsza widoczność podczas manewrowania i parkowania. Obraz jest rozciągnięty w dół - podobnie jak funkcja automatycznego opuszczania z konwencjonalnym lustrem zewnętrznym.

Wyświetlacz wizualizuje kierunkowskaz jako zielony kontur na zewnętrznej ramie, a także wyświetla powiadomienia od asystenta zmiany pasa ruchu Audi Side Assist i ostrzeżenia o zjeździe.

 

 

Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!


U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!