Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Świętujemy! - DSG ma już 15 lat!

25.06.2019 r.

To była dopiero rewolucja!

Żadna tam ewolucja, a potężne wejście z przytupem!

Czy wiecie, że dokładnie 15 lat temu Volkswagen wprowadził do seryjnej produkcji pierwszą dwu-sprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG?

To właśnie automatyczne skrzynie biegów DSG zrewolucjonizowały motoryzację w Europie! Okazała się bardziej ekonomiczna i bardziej sportowa, niż jakakolwiek inna dostępna na rynku automatyczna skrzynia biegów.

DSG zmieniło sposób zmiany biegów szczególnie w klasie aut kompaktowych, a tym samym zmieniło charakter i styl jazdy milionów kierowców.

Skrzynia DSG spowodowała, że zmiana biegów następuje szybciej, niż może to ręcznie zrobić jakikolwiek kierowca.

USA i Europa – dwa odmienne „światy skrzyni biegów”. Jeszcze kilka lat temu, automatyczna skrzynia biegów wybierana była głównie w Ameryce Północnej.

Na przełomie tysiąclecia, aż 88% jeżdżących tam kierowców, wybierało automatyczną skrzynię biegów.

W Europie Zachodniej, w której królują auta kompaktowe, obraz ten przedstawiał się całkowicie odmiennie. Tu tylko 14% samochodów (i to głównie modeli premium) posiadało automatyczną skrzynię biegów, i to nie tylko ze względu na wyższą cenę.

Ręczna skrzynia biegów była po prostu bardziej ekonomiczna i zdecydowanie bardziej sportowa. Warto tylko wspomnieć, że w tamtych czasach, ponad 90% produkowanych Golfów miało ręczną skrzynię biegów.

Przełom nastąpił w połowie 2003 roku, gdy Volkswagen do modelu Golfa R32 (o niezłej mocy 177kW / 241KM) zaproponował automatyczną sześcio-stopniową skrzynię biegów DSG.

Ten nowy typ automatycznej skrzyni biegów zapewnił jeszcze lepsze osiągi i co ciekawe, okazały się one o 20% bardziej ekonomiczne w porównaniu do tradycyjnych, hydraulicznych automatycznych skrzyń biegów.

 

Wtedy właśnie nastała rewolucja!

Dane sprzedażowe z 2018 roku pokazują jak bardzo skrzynie DSG zmieniły oczekiwania kierowców i ich podejście do samochodów.

W Golfie ponad 40% produkcji, to skrzynie biegów DSG, w Polo prawie 30%, w Golfie Sportsvan, Tiguanie i w modelu T-Roc wskaźnik ten oscyluje na poziomie 50%.

W Passacie prawie 70%, Arteon to już 80%, a w modelu Tiguan Allspace ponad 90% samochodów wybieranych jest właśnie z automatyczna skrzynią biegów DSG.

Dane sprzedażowe Skody pokazują bardzo podobny kierunek: Skoda Superb, to prawie 80% sprzedaży z DSG, Kodiaq to już 85%, a Karoq prawie 60% sprzedawanych aut posiada automatyczną skrzynię biegów.

W zależności od modelu, silnika i typu napędu, Volkswagen dziś oferuje 6- i 7-biegowe skrzynie DSG i oferowane są dla różnych momentów obrotowych (dla każdego indywidualnie zaprojektowana).

Ciekawostką jest fakt, że skrzynia DSG oferowana jest również do napędów hybrydowych. Każdy, kto miał okazję porównać tzw. bezstopniową skrzynię biegów z DSG, wie o czym jest mowa. Pomimo niezwykłego sukcesu, Volkswagen nie spoczął na laurach i nada rozwija tą technologię.

W tym momencie prace skupiają się nad jeszcze większą niezawodnością i większym odzyskiem energii kinetycznej przy odsprzęglaniu. Wprost proporcjonalnie przełoży się na dynamikę i ekonomikę jazdy.

A co Wy sądzicie o skrzyniach DSG?

Mieliście okazję już je testować? Jeżeli jeszcze nie, to zapraszamy do naszych salonów!

Fakty:

  1. W 2003 roku Volkswagen wprowadził do seryjnej produkcji pierwszą automatyczną skrzynię biegów DSG. Był to Volkswagen Golf R32 o mocy 177kW / 241kM

  2. W klasie aut kompaktowych, automatyczna skrzynia biegów DSG okazała się w Europie przełomem.

  3. Do 2018 roku, Volkswagen wyprodukował już ponad 26 milionów samochodów z wydajną automatyczną skrzynią biegów DSG.

 

 

Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!

 

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!


U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!