Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Volkswagen ID.Buggy debiutuje w Pebble Beach w Kaliforni!

17.08.2019 r.

Koncepcja Volkswagen ID.Buggy światło dzienne ujrzała podczas tegorocznej edycji Pebble Beach Concours d'Elegance (https://www.pebblebeachconcours.net/).

Ta kultowa impreza, odbywa się corocznie na plażach Kalifornii i z roku na rok zdobywa coraz większą popularność.

Sam ID.Buggy, po raz pierwszy został pokazany na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie, a zbudowany jest na elektrycznej platformie MEB koncernu Volkswagen, która jeszcze w tym roku zostanie wprowadzona do produkcji wraz z produkcją modelu ID.3.

Wprawdzie produkcja ID.Buggy nie została jeszcze potwierdzona, nie mniej koncern bada obecnie potencjał sprzedażowy tego niesamowitego modelu. Firma E.Go Mobile, jest pierwszą, jaka otrzymała licencję na wykorzystanie platformy MEB do produkcji własnych modeli i jak twierdzi Szef sprzedaży i marketingu Volkswagena Jürgen Stackmann, E.Go jest w trakcie budowy ID.Buggy.

Przemawiając w Genewie, Stackmann potwierdził również, że ID.Buggy to nie samochód koncepcyjny, ale jak najbardziej jest to projekt możliwy do zrealizowania. Może on być produkowany pod szyldem Volkswagena, ale wcale nie jest to konieczne.

ID.Buggy ma z tyłu zamontowany silnik elektryczny o mocy 202 KM, jest on  zasilany akumulatorami o mocy 62kWh. Jego prędkość maksymalna to 99 km/h, a przyspieszenie 0–62 km to 7,2 sekundy, zasięg wg WLTP to 250 km.

W przedstawionym modelu, silnik zamontowany został z tyłu z napędem na tylną oś (tak, jak to było w przypadku oryginalnych Buggy). Niemniej, Volkswagen uważa, że silnik można również umiejscowić z przodu i zapewnić napęd na cztery koła.

ID.Buggy ma 4063 mm długości, 1890 mm szerokości i 1463 mm wysokości, dzięki czemu jest nieznacznie krótszy, trochę szerszy, ale też i niższy w porównaniu z modelem ID.3. Jego rozstaw osi to 2650 mm, a prześwit 2400 mm. ID.Buggy osadzony został na 18-calowych kołach z dużymi terenowymi oponami. Wprawdzie samochód został zaprezentowany jako auto dwumiejscowe, ale potencjalnie może również być autem czteromiejscowym.

Jak to stwierdził Bischoff, jest „ ID.Buggy to nowoczesna interpretacja oryginału tylko bez retro”. W ten sposób Volkswagen zaprezentował nowy, świeży projekt z zachowaniem ducha oryginalnego Buggy z lata sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Dzieje się to dzięki całej sylwetce nadwozia, dużemu przedniemu zderzakowi i okrągłym reflektorom LED

Auto nie ma żadnych drzwi i dachu. Odpinana osłona została opracowana w celu ochrony przed słońcem i deszczem. Najprawdopodobniej, wersja produkcyjna zaopatrzona będzie zdejmowaną osłonę dachu i boków.

Minimalistyczne wnętrze wykonane zostało z trwałych, wodoodpornych materiałów, w tym wodoodpornych tkaninowych siedzeń z odpływami u dołu, tak aby woda nie gromadziła się w siedzeniach, jak i w samym samochodzie.

Praktycznie wszystkie elementy sterujące są wbudowane w sześciokątną kierownicę. Słupek kontrolera umiejscowiony po lewej stronie kierownicy, służy do wyboru napędu i zaciągnięcia hamulca ręcznego. Za kierownicą znajduje się mały cyfrowy ekran informacyjny.

„W ID.Buggy chodzi o powrót do podstaw”, powiedział Bischoff. „Chcieliśmy pokazać, że w przyszłości będzie miejsce na proste i zabawne samochody”.

Bez systemu informacyjno-rozrywkowego muzykę można odtwarzać przez wbudowane głośniki za pomocą smartfona podłączonego przez Bluetooth.

Mieszane nadwozie z aluminium, stali i plastiku jest samonośne i można je usunąć z podwozia MEB. Bischoff powiedział, że celem jest umożliwienie zewnętrznym firmom, takim jak między innymi E.Go, opracowanie własnego nadwozia, a na bazie dostarczonej przez Volkswagena platformie MEB.

 

Chociaż ID.Buggy jest stosunkowo niszową maszyną, Bischoff powiedział, że firma będzie w stanie uzasadnić jego produkcję, nawet w stosunkowo niewielkiej liczbie sztuk, wykorzystując efekt skali innych samochodów ID budowanych w setkach tysięcy egzemplarzy właśnie na platformie MEB.

Póki co, ID.Buggy nie ma określonej daty rozpoczęcia produkcji, prawdopodobnie nastąpi to po skomercjalizowaniu platformy MEB, a więc po ujawnieniu planów marki odnośnie produkcji takich modeli jak Crozz, Buzz van, sedan Vizzion, czy też SUV Roomzz.

Buggy jest częścią „ponownego wynalezienia” Volkswagena poprzez niektóre z jego historycznych modeli. Takim przykładem jest chociażby inspirowany Volkswagenem Transporterem ID.Buzz. W oparciu o platformę MEB, rozważane jest również opracowanie nowego Garbusa i innych kultowych modeli Volkswagena

Oprócz zaprezentowania w Genewie ID.Buggy, Volkswagen zaprezentował również plany dotyczące mobilnej stacji ładowania, która, jest bardzo bliska produkcji już w 2020 roku. System działa na zasadzie powerbanku, podobnego do tego używanego do ładowania smartfonów (oczywiście na znacznie większą i potężniejszą skalę), o pojemności ładowania do 360 kWh.

Volkswagen powiedział, że system ten pozwoli na instalowanie punktów ładowania w tymczasowych lokalizacjach, w których istnieje popyt, takich jak chociażby festiwale muzyczne, lub oczywiście na stałe (chociażby w domach, firmach, itp.).

Lubisz motoryzację?

Polubisz i nas!

Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!